محبــوبه عشــوریان | آموزش صنایع دستی

محبــوبه عشــوریان | آموزش صنایع دستی

وب سایت آموزشـی و اطلاع رسانـی دانشجویان و علاقه مندان صنایـع دستـی

نظرسنجی سایت

برای ساخت تار و سه تار کدام چوب مناسب می باشد؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 23
  • بازدید دیروز : 14
  • بازدید کل : 1853

چوب روسی


چوب روسی

نراد(روسی)

واژه ی چوب روسی در بازار چوب ایران به هرنوع چوب سفید رنگ وارداتی از روسیه تلقی می شود و کاربرد آن هم چندان تفاوتی نمی کند در حالی که این چوب سفید خود شامل گونه های کاملا متفاوت چون؛ نراد،نوئل و انواع کاج ها می باشد. همچنان که گفته شد یکی از گونه های چوبی که به چوب روسی معروف است نراد است. نراد در مرکز و شرق آسیا و در مرکز و جنوب اروپا و در شمال آمریکا می روید. ارتفاع این درختان به 20 تا40 متر و در آمریکا تا 70 متر می رسد.

این چوب فاقد چوب درون مشخص و به رنگ سفید مایل به قرمز، فاقد مجاری صمغی، راست تار، سبک، واکشیدگی و هم کشیدگی کم، ترک خوردگی کم هنگام خشک شدن، بسیار خشک کار، سنباده خوری خوب،میخ خوری و پیج خوری عالی است. اما با وجود تمام مزایا به راحتی در مقابل قارچ ها آسیب پذیر بوده که از استحکام آن می کاهد. حشرات نیز علاقه ی زیادی به لانه گزینی و تخم گذاری در آن دارند و باید توجه داشت که چوب ها دارای رگه ی قرمز به هنگام خشک شدن کاملا تاب بر می دارند.


این چوب به علت سبکی و ضریب الاستیته بالا از بهترین چوب ها برای اسکلت ساختمان هاست. الیاف بلند بلند و خمیر سفید آن در کاغذ سازی مصرف فراوان دارد. در ایران این چوب غالبا در صنایع مبلمان استفاده می شود.

  انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳               تعداد بازدید : 8

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

اصفهان-خیابان اشرفی اصفهانی-دانشگاه پیام نور-مرکز اصفهان

استاد دانشگاه، مدرس رسمی و مشاور صنایع دستی کشور

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما